Over de campagne

In mei 2015 gaf Icoba de aftrap van de twee jaar durende campagne ‘Agressie? Speel erop in.’ Doel ervan is om organisaties te stimuleren om leven te blazen in hun agressiebeleid. Een vaak gehoorde verzuchting is dat beleidsteksten en procedures niet verder geraken dan het blad waarop ze zijn geschreven. Wat is er nodig om een stapje verder te geraken? Hoe krijg je het agressiebeleid in de hoofden, de harten en de handen van je medewerkers? Dat is de inzet van deze campagne.

Een levend beleid heeft ACTIE en INTERACTIE nodig. Met de hoofdslogan ‘Agressie? Speel erop in!’ willen we handvatten geven om agressie actief en structureel te beheersen. Daartoe zetten we 4 essentiële actiemomenten in de spotlights:


Om het actie-aspect van deze vier momenten te voeden, bieden we sensibiliseringsmateriaal, gadgets, activiteiten, vorming, methodieken en instrumenten om er actief, speels en toch serieus rond te werken. 

Hoe past deze campagne binnen de vorige campagnes? Ziezo